Had je ooit verwacht dat je om likes en volgers zou geven toen je aan je yoga-lerarencarrière begon? Ik niet.
Tegenwoordig een yogaleraar zijn, betekent dat we op een gemakkelijke manier contact kunnen maken met de yogacommunity buiten de studio. Als docent kun je sociale media gebruiken om connecties te krijgen, nieuwe studenten, onderwijsbanen en meer.
Met een kleine strategie achter je berichten zul je je volgers gaan zien groeien. Het is echter belangrijk om te onthouden wie je bent en waarom je onderweg een bericht plaatst. Het kan gemakkelijk zijn om verstrikt te raken in het werven van volgers en te zien hoeveel likes een bericht krijgt.
Ongeacht of je foto 6 of 106 likes krijgt, vind je het leuk wat je plaatst?
Authentiek blijven bij het plaatsen van berichten over je yogalessen:
1) Wees oprecht in alles wat je doet. Niet alleen moet alles wat je typt authentiek en waarheidsgetrouw zijn, maar de afbeeldingen die je plaatst, moeten ook echt zijn.
2) Geef niet meer om statistieken en cijfers – dit dient alleen het ego. Hoewel het leuk is om een foto op Instagram te plaatsen en te wachten tot de likes zich hebben verzameld, stop je. Kies er in plaats daarvan voor om inhoud te delen waar jij en je gemeenschap dol op zullen zijn. Werk op een impactvolle en zinvolle manier om contact te maken met mensen.
3) Social media is een plek voor gesprekken. Een plek om te praten over interesses. Het is GEEN megafoon – probeer niet hard te verkopen via sociale media. Neem in plaats daarvan deel aan echte gesprekken. Zoek mede-yogi’s om te volgen en stel hen vragen, reageer op hun berichten en neem contact op. JE kunt een nieuwe vriend maken! 4) Het belangrijkste is dat je de waarheid toont en barrières doorbreekt. Er zijn zoveel yogi Instagram-accounts die perfecte scènes, ongelooflijke houdingen en onrealistische lichaamstypes laten zien. Deze foto’s zijn misschien mooi, maar ze jagen potentiële studenten vaak weg van yoga. Laat je feed zien dat iedereen yoga kan beoefenen. Vier deze diversiteit en verspreid de liefde! 5) Nu weet je hoe en waarom je authentieke en echte inhoud op je Instagram-feed kunt plaatsen. Meng vervolgens op zijn minst een beetje een strategie om je volgers en klasbezoek te vergroten.
Het online laten groeien van je yoga-onderwijs vereist een mix van strategie en authenticiteit.
4) Een fijne dag verder? Post het. Heb je een slechte dag? Post het. Leg uit wat er in je leven / yogapraktijk gebeurt en je volgers zullen zien dat je een mens bent (net als zij!). Hierdoor ben je herkenbaar en benaderbaar.
5) Plaats wat je wilt plaatsen. Dat betekent waarschijnlijk het plaatsen van inhoud die niet op yoga is gericht. Je volgers zullen willen zien dat je echte relaties en andere hobby’s hebt. Ben je dol op koken? Maak een mooie foto van je maaltijd en ‘gram!
6) Beschouw sociale media als een verlengstuk van je lessen in de studio. JE kunt technologie gebruiken om MEER mensen positief te beïnvloeden dan ooit tevoren op één locatie. Blijf trouw aan je onderwijsfilosofie en de essentie van yoga, zodat je boodschap overal consistent is.
Hier zijn een paar marketingtips waarmee je rekening moet houden wanneer je op sociale media post:
Plaats alleen informatie die relevant, nuttig en van toegevoegde waarde is.
Wees oprecht over de hele linie: we hebben dit behandeld. Niemand wil een onrealistisch verslag volgen.
Tag anderen in jouw berichten, inclusief kledingmerken die je op foto’s draagt. Mogelijk wordt je opnieuw geplaatst door het kledingmerk!
Gebruik (relevante) hashtags om je exposure te vergroten.
Probeer niet vaker dan één keer per dag te posten. Meer posten kan je volgers irriteren. Minder dan één keer per week posten is echter te sporadisch.
Weet je niet zeker wat je moet posten? Deel de inhoud van andere mensen. Er is niets mis met het delen van je favoriete smoothierecept of een quote uit het account van een andere gebruiker. Zorg er wel voor dat je de eer toekomt.
Als je je lessen via sociale media wilt promoten, gebruik dan de ‘ol PS-truc. In plaats van alleen maar te vragen dat mensen de hele tijd naar jouw klas komen, kunt je proberen een zeer waardevolle update te plaatsen en onderaan te zeggen: “PS, bekijk deze week mijn lessen!” Dit werkt veel beter dan elke week tegen iedereen over je schema te schreeuwen.
Kies slechts 1 of 2 platforms om op te staan en domineer ze. Het is niet de moeite waard om overal te zijn. Zoek uit waar jouw kerngemeenschap is en richt je daar. Voor yogi’s is dat Instagram + nog eentje naar keuze.
PROTIP: plaats een URL in jouw bio die volgers naar een bestemmingspagina leidt waar ze een gratis geschenk kunnen downloaden in ruil voor aanmelding voor jouw e-mailnieuwsbrief. Neem dan deze e-mails en maak verbinding, maak verbinding, maak verbinding!
Geef een reactie